بهگزارش قدس آنلاین، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری سازمان نظام مهندسی و معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور احمد میدری وزیر کار در حاشیه دویستمین نشست شورای عالی حفاظت فنی برگزار شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست دویستمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با بیان اینکه قرار است طی یک ماه آینده در ۶ استان و ۳ ماه در سراسر کشور، ادارات کل کار استانها به سامانه شناسنامه فنی متصل شوند گفت: درصد بالایی از حوادث ما در بخش کار، شامل ۳۸ درصد در بخش ساختمان است، علاوه بر این فرسودگی شغلی در بخش ساختمان بیشتر از سایر مشاغل بوده و محیط کار ساختمانی، حادثهخیز است که در این جلسه باید مصوبهای در جهت کاهش فرسودگی شغلی بخش ساختمان داشته باشیم.
وی افزود: مهندسان ناظر بخش خصوصی میتوانند مشاوران ما در بخش ایمنی باشند و بازرسان ما میتوانند با استفاده از اطلاعات مهندسان ناظر به صورت هدفمند از محل کارگاه بازدید کنند.
وزیر کار یادآور شد: میتوان از ظرفیت بخش خصوصی از جمله نظام مهندسی بهرهمند شویم و تأکید ما در خصوص سهجانبهگرایی میان دولت، بخش خصوصی و کارگر با این تفاهم محقق میشود.
بهگزارش قدس، مطابق آخرین اطلاعات و دادههای ثبت شده در سازمان پزشکی قانونی کشور، از مجموع کل تلفات حوادث محیطهای کاری در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۴، هزار و ۸۵۷ مرد و ۲۲ زن بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن(۱۴۰۳)، که هزا رو ۸۰۲ تلفات ناشی از حوادث محیطهای کاری بوده است، آمار تلفات ۹ دهم درصد افزایش یافته است.
براساس گزارشهای پزشکی قانونی بیشترین علت فوت در محیطهای کاری مربوط به سقوط از بلندی با ۹۳۱ مورد است که این موضوع نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹.۵ درصد بیشتر شده است.
بیشترین تلفات حوادث محیطهای کاری با رقم ۳۶۵ مورد مربوط به استان تهران است.
همچنین سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده است در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۴، ۲۴ هزار و ۲۳۸ نفر بر اثر حوادث محیطهای کاری مصدوم شدند که در مقایسه با مشابه سال قبل آن (۱۴۰۳)، که ۲۴ هزارو ۲۳۸ مورد مصدومیت ناشی از حوادث محیطهای کاری بوده است، آمار مصدومان ۶ دهم درصد کمتر شده است.




نظر شما